Google Gemini z nową funkcją podsumowywania poprzednich rozmów
Google Gemini teraz pamięta Twoje rozmowy! I to dosłownie. Nowa funkcja AI od Google to marzenie tych, którzy nie chcą tracić wątku – i koszmar dla tych, którzy nie chcą, by ich rozmowy były przechowywane. Cóż, przyszłość jest teraz, więc jeśli boisz się inwigilacji, może czas wrócić do papierowego kalendarza? Najnowsza aktualizacja pozwala asystentowi AI zapamiętywać i podsumowywać wcześniejsze dyskusje. Funkcja ta jest dostępna dla subskrybentów Gemini Advanced w języku angielskim na platformach online i mobilnych. Użytkownicy mogą teraz prosić Gemini o streszczenie wcześniejszych rozmów na dany temat lub kontynuowanie przerwanej konwersacji bez konieczności przypominania kontekstu. W najbliższych tygodniach planowane jest rozszerzenie tej funkcji na inne języki oraz dla użytkowników Google Workspace Business i Enterprise.
Źródło: UX News
#GoogleGemini #AI #SztucznaInteligencja #PodsumowanieRozmów
Meta uruchamia program dla bezpieczeństwa dzieci w sieci
Meta rusza z edukacją w zakresie bezpieczeństwa dzieci w sieci, bo najwyraźniej algorytmy moderacyjne to za mało. Idea szczytna! Według UNICEF, 1 na 3 użytkowników internetu to dziecko, a cyberzagrożenia powstają i rosną szybciej niż widzimisie i liczby w arkuszach celów w produkcie. Program obejmuje lekcje, interaktywne ćwiczenia i filmy instruktażowe – bo lepiej uczyć zawczasu, niż walczyć z konsekwencjami. takimi jak wykorzystywanie seksualne i grooming.
Źródło: UX News
#Meta #BezpieczeństwoDzieci #EdukacjaOnline #Cyberbezpieczeństwo
Figma wprowadza funkcję blokady proporcji
Figma dodała nową funkcję umożliwiającą blokowanie proporcji obiektów, takich jak ramki, kształty, obrazy, wideo, wektory i tekst. Dzięki temu użytkownicy mogą zachować stałe proporcje podczas zmiany rozmiaru obiektu lub jego kontenera nadrzędnego. Nowa funkcja “Lock Aspect Ratio” pozwala na proporcjonalne skalowanie bezpośrednio z poziomu panelu właściwości lub na kanwie projektu.
Źródło: UX News
#Figma #Design #BlokadaProporcji #UXUI #gamechanger
Kluczowe trendy UI/UX na 2025 rok
UX w 2025 – wciąż istotny, czy już zbędny luksus dla firm tnących koszty? Jeśli wierzysz w wartość dobrego designu, masz przed sobą ciężki rok. Firmy liczą każdy grosz, a UX dostaje coraz mniej budżetu. Adaptuj się albo giń – takie są realia rynku. Rok 2025 przynosi wyzwania dla branży UI/UX, z naciskiem na szybkie rezultaty i dostosowanie się do niepewności rynkowych. Wśród głównych trendów wyróżniają się:
- Spadek liczby konferencji UX – malejąca liczba wydarzeń branżowych odzwierciedla zmieniające się priorytety.
- Skupienie na konwencjach projektowych – brak przełomowych innowacji skłania projektantów do polegania na sprawdzonych standardach.
- Wzrost automatyzacji AI – AI coraz częściej przejmuje zadania projektowe.
- Minimalizm i dostępność – czytelne interfejsy zyskują na znaczeniu.
- Dlatego CRO i Growth powinno być w toolbocie każdego projektanta – idź do zakładki MENTORING
Źródło: UIUX Trend
#UIUX2025 #TrendyDesignu #AutomatyzacjaAI #Minimalizm
Najważniejsze trendy w strategii treści na lata 2024-2025
W obliczu cyfrowego przesycenia, marki muszą dostosować swoje strategie treści, aby pozostać konkurencyjnymi. Kluczowe trendy obejmują:
- Śledzenie aktualizacji algorytmów – zmiany w SEO wymagają stałej adaptacji. – żadna nowość, raczej konieczność
- Kreatywność ponad AI – oryginalne treści są kluczowe. Propozuje używać AI narzędziowo a nie jako alternatywnego autora!
- Interaktywne treści – wzrost popularności formatów angażujących użytkownika. Wiadomo, wszyscy scrollują TikToki, reelsy, czy inne shortsy – nawet Linkedin stawia na plotkaskie video!
- Personalizacja – dopasowywanie treści do odbiorców zwiększa zaangażowanie. Tutaj kluczowe są oczywiście dane i segmentacja! Sprzedajesz musisz mieć Buyer Persony i dla nich pisać
Źródło: UIUX Trend
#ContentMarketing #SEO #Personalizacja #StrategiaTreści
Najnowsze statystyki globalnych mediów społecznościowych
Według badań, 63,9% światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych, co przekłada się na 5,07 miliarda użytkowników. Średni dzienny czas spędzany w social media to 2 godziny i 21 minut. W scrollowaniu jesteśmy najlepsi, ciekawe jak ewolucja przystosuje nasze kciuki?
Źródło: Smart Insights
#SocialMedia #Marketing #Statystyki #Engagement
Trendy w marketingu AI na 2025 rok
Jeśli nie korzystasz z AI w marketingu, to gratulacje – właśnie oddajesz rynek konkurencji na tacy. Sztuczna inteligencja już teraz nie tylko pisze teksty i projektuje grafiki, ale też podejmuje decyzje, które jeszcze niedawno były domeną ludzi. Możesz się opierać, ale AI i tak przejmie kontrolę – pytanie brzmi, czy będziesz w tej rewolucji na miejscu kierowcy, czy jako pasażer.. Jeśli nie korzystasz z AI, Twoja konkurencja właśnie Cię wyprzedza. Kluczowe trendy to:
- Generatywna AI – AI generuje treści, grafiki, a nawet kod.
- Autonomiczna AI – systemy zdolne do samodzielnego podejmowania decyzji.
- Analiza predykcyjna – AI przewiduje zachowania użytkowników.
Ja dalej jestem team AI, ale w obozie – jako specjalista (od dziedziny – branży) najwięcej korzystasz!
Źródło: Smart Insights
#MarketingAI #SztucznaInteligencja #AnalizaDanych #Automatyzacja